حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی
نوشته شده توسط : فضاسازان امین

امروزه قفسه بندی انبار اهمیت ویژه ای را در بین انبارداران دارد. برای استفاده بهینه از فضای انبار می توانید به حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی توجه کنید. این نوع قفسه بندی کمک موثری را برای افزایش کارآمدی انبار شما خواهد داشت و می توانید به راحتی به کالای خود دسترسی داشته باشید.

قفسه بندی مناسب انبار

قفسه بندی کردن مناسب انبار و حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی یکی از راهکارهای موثر برای بالا بردن فضا برای انبار کردن کالا است. برای بهره گیری از بیشترین فضای موجود در انبارها بهتر است با توجه به نوع کالا و ویژگی های آن، نیروی کار، جریان محصول و... به حداکثر کردن فضای انبار با قفسه فلزی عمودی پرداخته شود.

برای این که بتوانیم محصولات متنوعی را در انبار نگهداری کنیم، یکی از شیوه های موثر استفاده حداکثری از فضای موجود است. به طوری که در مقابل، دسترسی اپراتور و کارگران به کالاها کار سختی نباشد. از این رو قفسه بندی مناسب انبار راهکاری اساسی برای انبار کالا می باشد.

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار

حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی

معمولا برای اندازه گیری ابعاد یک مکان از فضای کف و متراژ آن در متر مربع و به صورت دو بعدی استفاده می کنند. شما نیز در صورتی که به فضای خارج از انبار خود فکر کنید شاید به فضای داخلی کمتر اهمیت دهید. اما لازم است بدانید که با گسترش دادن انبار خود تنها هزینه های خود را افزایش داده اید و به افراد بیشتری برای مدیریت کارهای انبار نیاز خواهید داشت.

بنابراین برای اینکه فضای انبار شما حداکثر کارایی را داشته باشد و بتوانید کالاهای زیادی را در آن جای دهید، حتی اگر متراژ کمی داشته باشد، حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی است. شاید کمتر به فضای بالایی انبار خود توجه کرده باشید ولی قطعا پتانسیل بیشتری برای قفسه بندی خواهد داشت و شما را از شر هزینه های عملیاتی اضافه برای انبار و نگهداری از کالا مبرا می کند. به روش حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی، قفسه بندی سه بعدی نیز گفته می شود که روشی بسیار کارآمد در قفسه بندی انبار است.

قفسه بندی عمودی انبار

قفسه بندی عمودی انبار

قفسه بندی چرخشی عمودی

این نوع قفسه بندی هزینه بالایی دارد اما با این وجود توان نگهداری کالاهایی همچون تجهیزات نظامی، مواد غذایی، دارو و... را که شرایط خاص و ویژه ای را برای نگهداری می طلبند دارد. این قفسه ها دارای چرخش دورانی هستند و به دلیل هوشمند بودن، قابلیت حرکت به بالا و پایین و اجرای فرمان شما برای دسترسی به کالای مورد نظر را دارند. این فرآیند سبب دسترسی سریع تر به کالا خواهد شد.

قفسه بندی چرخشی عمودی که نام دیگر آن روتو اسمارت است، به دلیل قابلیت هایی که دارد، زمانی را که اپراتور می بایست با استفاده از نردبان و یا خم و راست شدن، به جستجوی کالا بپردازد را کوتاه تر کرده و سریع تر کالای مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد.

قفسه بندی چرخشی عمودی

قفسه بندی چرخشی عمودی

استفاده از قفسه بندی عمودی و حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی

همانطور که پیشتر گفته شد اگر تنها بخواهید از فضای کف انبار استفاده کنید، نیازمند داشتن متراژ وسیعی انبار خواهید بود که علاوه بر هزینه گزاف اجاره، اپراتورهای بیشتری برای انبارداری نیاز خواهید داشت و در کل هزینه های انبارداری شما مبلغ هنگفتی خواهد شد.

این مساله در حالی است که استفاده از فضای حداکثری برای ذخیره سازی اقلام بسیار به صرفه تر خواهد بود و شما تنها با حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی قادر هستید بسیاری از هزینه های اضافی انبارداری را حذف کنید.

حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی

حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی

استفاده از فضای عمودی انبار چه پارامترهایی دارد؟

ممکن است فکر کنید که با قرار دادن چند پالت روی هم از فضای عمودی انبار خود استفاده کرده اید اما گاهی انجام این کار نه تنها مفید نیست بلکه باعث سردرگمی و کاهش کارآمدی خواهد شد.

زمانی که شما چندین پالت را روی هم قرار دهید، کارگران برای یافتن کالای مورد نظر گاهی ناگزیر هستند تمام کالاها را جابجا کنند و دوباره پالت ها را به حالت اولیه برگردانند. بنابراین این روش چندان کارآمد نیست.

علاوه بر سخت بودن جستجو، ایمنی این روش به مراتب پایین تر از روش های موثر حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی خواهد بود و احتمال افتادن کالاها، برخورد لیفتراک و... بالاست.

عوامل قابل توجه برای انبار کالا

نکات قفسه بندی عمودی انبار

عوامل قابل توجه برای انبار کالا و استفاده حداکثری از فضای عمودی انبار

در صورتی که استانداردهای موجود برای انبار کردن کالا را در نظر نگیرید بدون شک نیاز به صرف انرژی و هزینه زیادی خواهید بود. بهتر است بدانید که امروزه روش های نوین و راحتی برای انبار کالا وجود دارد که اپراتور به راحتی و با صرف حداقل زمان ممکن می تواند به کالای مورد نظر دست پیدا کند و سفارشات را آماده کند.

اما در کنار این موارد بهتر است توجه داشته باشید که انبارداری به خودی خود کار ساده ای نیست و برای جلوگیری از خطرات احتمالی و زیان های احتمالی که ممکن است به کالاها یا اشخاص وارد شود، بهتر است استانداردهای مهم و قابل توجه را در نظر گرفت و ایمنی انبار را بالا برد.

مطالب دیگر را از دست ندهید!

توجه داشته باشید که از چه متریالی برای قفسه بندی انبار استفاده می کنید، جنس سازه و همینطور مقاومت آن در برابر فشار و سنگینی کالا (با توجه به وزن و حجم کالا) عاملی مهم برای ایمنی کالاها به شمار می رود. گاهی سهل انگاری در این مسئله می تواند خسارت های اساسی وارد آورد از جمله ریزش کالاها، وارد شدن صدمه به افراد و کالاها و...

توجه داشته باشید کالا به گونه ای چیدمان شود که علاوه بر رعایت نکته حداکثر کردن فضای انبار با قفسه بندی عمودی، از رطوبت، تماس با سقف یا کف و در معرض فشار قرار گرفتن، سرما و گرمای نامتعارف و... در امان باشد





:: برچسب‌ها: قفسه فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

قفسه بندی
قفسه بندی فلزی انبار
www.fazasazanamin.com
طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان